Monday, June 13, 2011

Emosi ke sakit jiwa?...

just nak share... I have a friend yang agak close satu ketika dulu... kami memang selalu bersama... share thoughts and even problems... but suddenly happen satu benda yang sangat menyakitkan hati... bila aku bagitau aku terasa dengan kata2 dia... dia mcm tak boleh nak terima... bila aku explain in details dia mcm tak nak faham apa aku rasa... dah tue plak mengungkit semua cerita2 or problem2 yang aku pernah ceritakan pada dia dulu... how could she do this to me?!... yang salah tue hanya satu hal tapi nape mesti ungkit mengungkit cerita2 lain yang tiada kena mengena dengan topic yang aku katakan??... at the end kami gaduh besar.... bertahun2 kami tak bertegur sape...

cuma beberapa tahun ne kitorg bertemu dan berkawan semula... aku layan dia macam biasa... cuma tidak seperti asalnya dulu... lebih berhati2... kalau dulu boleh share semuanya tapi not for now... lagipun aku tgk dia pun layan aku biasa2 saja...

suddenly dia menghilangkan diri lepas majlis perkhawinan aku baru ne... 2-3 kali aku hantar email tapi tak berjawab.... tup2 aku terima balasan dari dia 2-3 hari lepas... rupa2nya dia terasa hati dengan layanan aku time kat majlis wedding aku hari tue... susah sebenarnya nak memuaskan hati semua pihak, lagi2 waktu majlis tue berlangusng... semuanya dalam keadaan SIBUK... aku dengan hal aku... keluarga aku sibuk menguruskan majlis... so masing2 kena lah pandai mainkan peranan kan??...

bila aku ajak pegi time aku nikah... kata aku ajak tue sbb tak nak kasi dia tengok aku bersanding... lorrrrr! dah ajak pegi nikah tue maknanye temankan aku utk keseluruhan acaralah kan?... mane ada sebarangan orang yg pegi tgk pengantin bernikah... mesti hanya kenalan rapat dan keluarga je kan?! dah tue bila kekawan aku yang lain ikut sekali kenapa nak cemburu dan rasa sakit hati?...kata layanan berat sebelah... dahlah aku nikah hari yang sama dengan bersanding... tak kan lah aku nak halau dia balik lepas aku akad nikah mesti kena temankan sampai abis majlis kan?... for surelah bila dah temankan tue... time berarak, bersanding and makan beradab duduk kat meja VIP kan?... kenapa mesti persalahkan kekawan aku yang duduk kat meja VIP yang dia duduk kat table biasa...adoiiiii.... so nak salahkan sape ni?! dah ajak kan?!.. sebelum tue dia bagi alasan tak boleh datang majlis aku sebab tak tahu jalan pegi umah aku ada aku merungut? ada aku nak terasa hati? ada aku nak masam muka dengan dia?... fikir!!...

tue belum aku bersanding atas pelamin... bila kekawan aku kipas2kan... tergelak2 ketawa kena sakat dek kekawan time bertepung tawar kat atas tue... nape nak ungkit?... kalu nak join sekali kegembiraan tue nape dia tak datang je kat pelamin tue jumpa aku? tepung tawar sekali aku atas tue... salam aku cium aku amik gamba atas pelamin tue... ada datang jumpa aku?!... terus blaa camtue jer...lepas tue nak rasa sakit hati... nak cemburu bila kekawan aku bertengek atas pelamin?... huh tak faham!!

lepas tue mengungkit... eeeeee tak sangka mengungkit mcm tue skali... kawan2 aku free hair pun dia nak persoalkan... hahaha kelakar arrr! takde kena mengena langsung dengan hal sakit hati dia tue... tue lah tak guna aku explain panjang2... mesti ada jer yang dia nak ungkitkan... lagi kelakar kata "tak nak perbesarkan hal ini" konon?! pirrraaahhhhhhhh... ungkit... ungkit... ungkit.... and remind me tentang semua kebaikan yg dia beri... bosan arr!! camne ke nak jadi "kawan baik?" kalau semuanya nak diungkitkan.... aku tak pernah lupa semuanya! tapi kisah hitam yang tercalit dlm relationship ne mmg buat aku susah utk kembali pada keadaan asal... semuanya terasa asing... sangat asing!... aku harap dia faham!! (faham ke? kalau faham mesti tak jadi camni kan?!...)

sempat lagi tue jual cite aku kat kekawan yang lain... pastu mention kat aku balik??... suka hatilah, malas aku nak amik tahu dah... aku senang jer! sbb bukan aku yang mulakan hal ni... aku dah say sorry... terpulang samada nak terima or not... semua keputusan, aku dah letakkan kat tangan dia... suka hati dia nak buat apa... as i know, she has removed my name from friend list dalam Facebook!!.. lagi nak removed apa pula lepas ne?... (ne buat keputusan ketika emosi...)

oklah that all for now... ada mcm2 lagi sbenarnya... tapi cukuplah setakat ini... nanti kata aku ungkit! dah sama macam dia pulak kan... hehehe adiOss!!