Tuesday, July 10, 2007

Pertak vs Fraser's Hill Trip...

Aktiviti perkelahan bersama bebudak klyssa di Pertak vs Fraser's Hill telah berlangsung pada 8 July 2007 dengan gumbiranya...
seperti yang dijanjikan, tepat pukul 8.00 pagi kesemuanya dimestikan berkumpul di Stesen Minyak Projet Gombak tapi pagi itu aku dan jijot kelambatan sikit memandangkan aku pegi mengambil nasik lemak yang aku order sebanyak 25 bungkus... yum...yum...yummy sedapnyeee!! hehehe... dan kerana kelambatan yang tidak disengajakan itu, aku dan jijot akhirnya sampai di Stesen Projet sharp pukul 8.30pagi... sempat gak si jijot berkata "wahhhh ngam2 tue kul 8.30pg pandai aku budget masa...haha..." yelah camner tak cepat... bawak kereta macam FI... hahahahaha... Rupa-rupanya ada lagi yang belum sampai... terutama babe hafizz...(nyiiii apeeenieee lambat... kekehkehkee) setelah dikira-kira hanya 13 orang dan 4 biji keta jer yang menjoinkan diri dalam aktiviti perkelahan ini dan akhirnya kitorang memulakan perjalanan pada pukul 9.00pagi...

Sepanjang perjalanan ke Pertak... aku and jijot tak henti2 gelak akibat lawak yang keluar dari mulut babee... ada jer idea dia nak melawak kat dlm keta... sampai sakit2 perut kami dibuatnya... hehehe...
"Hafiz udah ler tue tadi kata nak tido..." aku menyuruh babee tidur... yelahh kalau asyik dah melawakk....sudahnya mmg tak tidur lah jawabnyee.... emmm suka hati ko ler babee....hihihihi...

Kami sempat singgah di pekan kecil untuk membeli buah2an... ntah ape ker namanyaa pekan tue... Pekan Kuala Kubu Bahru kot... hahaha ntah ler... lupa arr nak tengok signboard kat tepi jalan tue... mama and papa lah yang sibuk membeli buah manggis dgn mata kucing tapi sudahnya diperabis dek Acaii....Acaii!.. Acaii!... badan kurus tapi kuat makan... kekehkehee

Akhirnya destinasi yang dituju sampai juga walaupun jalan yang bengkang bengkok... turun naik bukit... dah rasa macam nak pegi cameron pun yea gak... sib baek aku tak muntah!... hahaha... memandangkan hari masih pagi, orang pun masih tak ramai maka tempat yang strategik telah dikebas oleh kami... hihihi... apa lagiii,aktivitinya mandiiiiiiiii... mandi... makan... mandi... makan... mandi... makan... haaa itulah keja kitorang kat situ... aku cuma jadi pemerhati terhormat jerlah kat situ lagipun aku takut nak mandi manda kat sungai nie... sosak napas den dibuatnyaa... takat rendam2 kaki tue adalah... hahahaha...

"haaa nie dah kul 1.30ptg nie... aku kasi korang mandi sampai kul 2ptg jerk... pastu kena siap.." aku suruh diorg nie berenti mandi and bersiap untuk naik ke Fraser's Hill... sempat jugak si mamat rex nie buat lawak "Oiii mak suruh naik pas kul 2ptg weiii..." hahahaha tergelak2 aku dibuatnyaa... wpun first time jumpa tapi macam dah lama kenal daaa... bersiap2lah kitorang sume... dan meneruskan aktiviti berkonvoi ker Fraser's Hill... makkk oiiii sejukkknyeeeeeeee... dah lah sejuk pastu hujan turun dgn lebat plakk... mengigil dibuatnyaa... nie sume gara2 kelupaan membawa baju sejuk akibat kalang kabut mengejar masa... padahal dah sediakan tue tapi lupa...

kitorang sume berenti makan dan menunaikan solat Asar di pekan kecil yang terletak di Fraser's Hill... akibat kesejukan hari itu aku pekena sup dgn 2 gelas air panas... huhh legaaa... Dalam pukul 5.30ptg kitorang sume pun bergerak pulang ke rumah masing-masing dengan keletihan... walaupun letih tapi seronok... mekacih kat korang sume ALIMI, DOROTHY,IRA(MAMA), KAMAL(PAPA), SHAWAL, JIJOT, BUDAKSETAN(EDDIE) & GIFLFRIEND & ADIK, ACAI, REX, BABEE HAFIZ dan termasuk diri saya sendiri JAJAOHGON kerana aktiviti berkelah ini berakhir dgn jayanya...

Kata2 aluan dari Tuan organizer aktiviti berkelah di Pertak vs Fraser's Hills
Di sini saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudara/saudari sekalian kerana sudi menglibatkan diri pada acara Pertak vs Fraser's Hill ini. Segala pertolongan dan sumbangan saudara/saudari sekalian amatlah dihargai kerana ianya membantu pada acara kali ini. Sekiranya ada salah silap dari pihak saya mahupun dari pihak saudara/saudari terhadap pihak2 yang lain, diharapkan agar dapat dimaafi. Saya juga tidak menafikan bahawa pada acara kali ini terdapat banyak kelemahan, maklumlah sudah lama tiada aktiviti2 sebegini. Jadi untuk acara2 pada masa akan datang, kita harus bergabung dan bersatu padu untuk menjadikan acara2 kita ini suatu acara yang menarik dan meninggalkan memori dan kenangan yang manis pada kita semua. wakakaka...

Kepada En Hafiz selaku pihak media rasmi bagi acara kita kali ini, di sini saya ingin mengutarakan soalan yang memusykilkan saya sejak balik ke rumah semalam. Jeng...jeng...jeng...soalannya berbunyi bilakah masanya video yang diambil oleh En Hafiz akan siap sepenuhnya? Jika ianya sudah siap, diharap agar ianya dihantar kepada saya melalui email...itupun kalau saiz failnya kecil. Tetapi jika saiz failnya terlalu besar, diharap En Hafiz dapat menyimpannya di dalam thumbdrive supaya ianya dapat dipindahkan ke dalam laptop saya pada masa akan datang nanti.

Saya juga ingin meminta kepada sesiapa yang menangkap gambar menggunakan kameranya sendiri pada acara semalam agar dapat menghantar softcopy gambar2 tersebut kepada saya melalui email. Ini kerana saya tidak mampu untuk melihat gambar2 yang diuploadkan dlm website masing2 di sini disebabkan talian internet tiada di dalam komputer saya ini.

Kepada En Kamal, saya ingin menasihat saudara agar bersopan santun apabila melibatkan diri di dalam aktiviti2 kita nanti. Sikap berak berterabur memang bertentangan dalam budaya Melayu kita melainkan bagi kaum Orang Asli. Tetapi sekiranya En Kamal merupakan suku sakat kaum Orang Asli, saya tidak mampu menahan saudara lagi untuk berak berterabur. Cuma soalannya di sini kepada En Kamal, bontot En Kamal dah basuh betul2 ker semalam?

Kepada En Acai plak, ingati lah asal usul kita. Dah kita dilahirkan sebagai Melayu hendaknya, tak payah laa cuba nak berlakon sebagai suku sakat orang Asli walaupun rupa En Acai ada melambangkan seperti mereka. Tetapi mungkin saya akan terpedaya kalau En Acai diletakkan di dalam kumpulan Orang Asli yang duduk di tepi jalanraya semalam, sungguh sukar untuk saya bezakan yang mana satu En Acai semalam.

Kepada Cik Jaja pula, mengapakah Cik Jaja tak turut serta mandi bersama kami semua? Adakah Cik Jaja takut air di situ bah apabila Cik Jaja berendam di dalamnya? Atau pun mungkin Cik Jaja tak tahu berenang? Tapi jika ya kalau tak tahu berenang, jangan takut kerana ramai penyelamat berada di situ. Tapi walau macam mana pun, nasi lemak yang Cik Jaja bawa semalam itu sungguh werld...tapi tak tahulah kalau nasi lemak Cik Jaja sendiri tuh yang lagi werld...wakakakaka

Kepada Cik Irangwati, hairan sungguh saya memandangkan adik kandung saudari iaitu Syawal, badannya lebih besar dari kakaknya sendiri. Adakah ini kerana Cik Irangwati mengalami penyakit tibi? ataupun lemak2 terkumpul dalam badan Cik Irangwati telah disedut habis oleh En Kamal kita memandangkan saya melihat perubahan memndadak pada tubuh En Kamal kita yang sudah semakin gemuk?

Dan kata-kata terakhir saya kepada En Eddie iaitu bakal abang ipar saya tidak lama lagi, sesungguhnya saya berasa malu dah segan untuk memikul tanggungjawab dan tugas yang abang berikan kepada saya. Tugas dan tanggungjawab sebagai adik ipar ini begitu berat memandangkan adik kandung abang sendiri masih tersipu-sipu dengan saya. Dengan erti kata lain, abang tolonglah sampaikan salam saya pada adik kandung abang itu...katakan padanya 'i love u too'.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
aLiMi...