Monday, June 4, 2007

Sapu tangan...

Semalam tak disangka aku dapat berkenalan dengan seorang jejaka... excited? memanglah aku excited pasal aku dah lama tak dapat kawan baru. asyik keje jer. cara kami berkenalan pun agak special. dia terjumpa sapu tangan kepunyaanku. mungkin tercicir sewaktu aku mengangkut barang2.... ntah camner, aku boleh ternampak dia tengah pegang sapu tangan tue jadi aku introducedlah diri aku kat dia...
"rasanya tue sapu tangan saya..." tegurku tiba2...
"ye ker... saya jumpa kat sana tadi..."
"nama saya Amanda.... awak?.."
"Dennis..."
tak sangka respon dia baik dan dia berminat nak kawan dengan aku.. enchem plak tue...ahakkss !!!...

*************************************************************
Ditepi pantai... "boringnya hari niee... awek pun kurang!.." sapa Sean tiba-tiba
"huh.." Dennis mengeluh
"Fulamakkkk awek tue! yang kanan tue cute kan?"... Sean bersuara lagi...
"Dennis tgk gadis tue dia yang semalam yang dtg jumpe ko pasal sapu tangan tue kan? cam nak gie snorkelling jer.. apa lagi? gi lah teman. kalu taknak aku suruh jugak ko lgpun ko suruh la dia guna servis kita. aku kasi dia 50% off pasal dia member ko..." kata Sean lagi...
"Ok camnie... kalu dia datang ajak aku, baru aku pikirkan langkah seterusnya..."
"alehhh..." kata Sean sambil mencebek...
"adusss!! kacau betollah Dennis... tgk tue si gemuk tue dah potong line..."
"abisss dia dah lupa engkau lah Dennis...tapi ko perasan tak? apesal lak si kurus ngan si gemuk tue pegi skali. Sah nak buat keje jahatlah nie. Dahlah muka familiar buat kacau plak tue... dah ramai yang jadi mangsa dia..."
Dennis hanya diam dan memerhati saja gelagat mereka dari jauh...
"Woiii !! jangan buat pekak! ko nak awek idaman ko tue jadi mangsa ker?" pekik Sean
"Memekaklah kau ni Sean... dah lah malas aku nak layan ko!.." dennis terus berlalu dari situ...
" lerrr plakk..." sean terpinga2...

*************************************************************
Sewaktu diatas boat ketika menuju ke tempat snorkelling... "emmm apsal dia tak tegur aku? dia dah lupakan pasal semalam ker? dia malu kot... patutnya aku yang ajak dia gi snorkelling tapi apa nak buat... dah aku setuju nak gie dgn diorang nie" bisik hatiku...
"ehh pelik lamanya nak sampai. Nak pegi mana nie?.. pulau?? apasal bwk aku ker tmpt nie?.. celaka!! aku dah kena tipu nie!.." hatiku terfikir lagi...
"knapa awak...?! tanyaku sengaja mengawal panik yang melanda dihati...
"hahahahahahaha " tiba-tiba mereka ketawa berdekah-dekah...
dengan pantas aku segera melompat keluar dari boat yang naiki itu...
"Oiiii mana mau lari... hahahahaha..." mereka mengejar dan aku lari sekuat hati tuk slamatkan diri...
"arghhhh" aku terjatuh!...
"aduhh! time-time nie lak nak tercucuk kaca..... hah dah dekat!! Tuhan, ni ker balas untuk aku..." bisik hatiku
"alaaa ciannya... Luka yer? sakit ker... meh abg tolong ye... meh la... abg pandai tau..." kata si gemuk...
" jangan ler takot dik.... hihihi" sampuk si kurus...
"Tuhan tolong selamat kan aku sekarang..." pintaku didalam hati...
tiba2 Dennis terus meluru dan menerajang mereka semahunya...
"mamposs ko situ..." kata dennis yang geram dengan perangai mereka berdua yang suka menganggu
"aku nie mimpi ker? camner Dennis boleh ada kat sini? terima kasih Tuhan..."
"ohh!! hebatnya dia... terharuuu...rasa mcm dalam filem jer camnie...hihihi..." bisik hati kecil ku lagi...

*************************************************************
Mereka terus lari lintang pukang menyelamatkan diri dari dipukul lagi oleh Dennis..
"kaki awak luka teruk..." kata Dennis kepadaku...
"ahh sakitnyaa... tolong..." pintaku... lalu terus saja Dennis menarik selendang yang terikat di pinggangku...
"ehhh apa yang awak nak buat nie!!.." aku menjerit kepadanya...
"Err maaf.. saya nak gunakan kain tue utk hentikan darah yang keluar tue... takde niat lain hehehe..." jawab Dennis tersengeh-sengeh kerana perbuatan yang tak disengajakan itu...
akhirnya baju Dennis lah yang menjadi mangsa untuk membalut luka di kakiku...

*************************************************************
"Dah jauh kita jalan... mmg takder orang yang duduk kat pulau nie yer..." Tanyaku padanya...
"ha'ah..."
"bila kawan awk nak datang selamatkan kita nie?..."
"ntah tak tahu... tapi relax key Sean mesti datang punya..." dennis cuba memujukku...
"ehh saya penahlah... bley kita rehat kejap..."
"tahan skit yer awak... takder ubat so saya takleh nak buat pape..."
"sakitnnya kaki saya..."
"semuanya salah awk... sepatutnya saya nak ajak awk temankan saya snorkelling tp awk buat tak kenal jer. kalu awak tegur saya tadi mesti diorang takleh kacau saya!..."
Dennis terpinga-pinga apabila aku memarahinya begituu...mengaru kepala yang tidak gatal...

*************************************************************
"awak nak bawak saya ke mana nie?..."
"ikut jerlah..." aku akur dengan katanya lagipun dia yang mendukungku... mana mungkin aku boleh jalan sendiri dengan kakiku yang luka itu...
"tempat nie selamat lagipun orang selalu camping kat sini..." hari semakin gelap..... gelap..... dan gelap...
"Denniss... gelapnya.. saya takut gelap..."
"Dennissss mana awak! janganlah main2..."
"Dennissss...."
tiba-tiba... "hehehe janganlah takut, nasib baik saya bawak lighter nie... kalu tak mesti awak nangiss..."
"awk hisap rokok yer?... saya tak suka lah lelaki hisap rokok.. busyukk!..." kataku...
"lerrrr...."
malam itu, kami berbual panjang... tak sedar bila kami terlena...

************************************************************
" Dennisssssssssssssssssss...... dennissssss...... dennisssss....." laungan Sean sewaktu datang membantu kami...
" oitt sinilah... lembab lah ko nie... penat aku tunggu... nasib baek takde pape..."
"alehhh takde pape ker tue?... kalu dah camtue leh la aku tinggalkan korang 2 hari lagi kat sini... hehehe..." kata Sean setelah melihat kemesraan kami bedua...
camtuelah ceritanya, tapi akhirnya kami berdua dapat mengetahui isi hati masing masing, nak difikirkan nie mungkin boleh jadi satu permulaan baru untuk hidup aku... ehh apa nie?!... agaknya aku dah jatuh cinta kot... hihihi